Monday, December 21, 2015

පුද්ගලික අනන්‍යතාව ඉස්මතු නොකර සාමූහිකත්වයක් ගොඩනඟමු

සිංහ ලේ කියන්නේ ලේබලයක්. ඒක වටා දේශපාලනයක් ගොඩනැඟෙනවා නම් ඒ දේශපාලනය රඳා පවතින්නේ ඊට එකතුවෙන අයගේ මතවාද මතයි, එ් දේශපාලනය ලේබලයෙන් එහාට යන එකක් වෙන්ඩ පුළුවන්. එහෙම වෙනවා නම් අපි මේ ස්ටිකර් එකක් අල්ලගෙන කියන කථාවලින් තේරුමක් නැහැ.

නමුත් හුදෙක් ලේබලයකත් දේශපාලනයක් තියෙනවා. ලේබලයකින් කරන්නේ පුද්ගලික අනන්‍යතාවක් ප්‍රකාශ කිරීම. මගේ මතයට අනුව හුදෙක් පුද්ගලික අනන්‍යතාවක් ප්‍රකාශ කරන දේශපාලනයක් සිංහල ජාතිකත්ව දේශපාලනයකට ගැලපෙන්නේ නැහැ කියලයි. ලේබලයකින් කරන්නේ මම කව්ද කියල උලුප්පවන එක. ක්‍රිකට් මැච් චල මුණෙ සිංහ කොඩිය අඳිනකොටත් තියෙන්නෙ ඒක. මම ඉලිප්පීම අපේ සංස්කෘතියට ගැලපෙන්නේ නැහැ. ඒ නිසා මම ඉලිප්පීම මත තවමත් මේ රටේ ප්‍රබල ජාතිකත්ව දේශපාලනයක් ගොඩනඟන්න බැහැ කියල මම හිතනවා.

ජාතිකත්වය කියන්නෙ ජාතික අනන්‍යතාව මත ගොඩනඟන සාමූහිකත්වයක් බව ඇත්ත. ඒ වගේම සාමූහිකත්වයක් ගොඩනඟන්න අපිට ලාංඡන අවශ්‍යයි, හැබැයි ඒ ලාංඡන මගේ පුද්ගලික අනන්‍යතාවයේ ලාංඡනයක් කරගන්නෙ නැතිව. උදාහරණයක් වශයෙන් අපි වෙසක් එකට වෙසක් කුඩූ එල්ලනව. බුදු දහමට කිසිම සම්බන්ධයක් නැතිවුනත් ඒක වැදගත් වැඩක් මොකද ඒ ක්‍රියාව තුල අපි සිංහල බෞද්ධයෝ වශයෙන් සාමූහිකත්වයක් ඇති කරගන්නවා. වෙසක් සැරසිලි සිංහල බෞද්ධකමේ ලාංඡනයක්. අපි ඒව පවත්වාගෙන යන්ඩ ඕනෙ. නමුත් සිංහල බෞද්ධයෝ බකට් බෙල්ලෙ එල්ලං යන්ඩ එතරම් උනන්දුවක් දක්වන්නේ නැහැ. ඒ කියන්නෙ අපිට බෞද්ධයෝ වශයෙන් සාමූහිකත්වයක් වැදගත් වුනත් මම බෞද්ධයෙක්මි කියන ලේබලය ඒ තරමටම වැදගත් නැහැ. මේක තමයි අපේ සංස්කෘතිය. 

යුදෙව් ක්‍රිස්තියානි සංස්කෘතිය තුල සාමූහිකත්වය ගොඩනැඟෙන්නේ එහෙම නෙවෙයි. ඔවුන්ට පුද්ගලික අනන්‍යතාව වැදගත්. සමස්ථ සමාජය කියන්නේ පුද්ගල එකතුවක් ලෙස දකිනවා. ඔවුන්ගේ සාමූහිකත්වය ගොඩනැඟෙන්නේ සමජාතීයවූ පුද්ගල අනන්‍යතාවන් පදනම් කරගෙන. එතන සාමූහිකත්වය සඳහා සමජාතීයවීම අත්‍යාවශයි. අපි එහෙම නෙවෙයි සමාජය සමස්ථයක් ලෙසම දකිනවා. එතන පුද්ගලයින්ගේ එකතුව අවශ්‍ය නැහැ. ඒ නිසා පුද්ගල අනන්‍යතා වැදගත් නැහැ. අපි සාමූහිකත්වය ගොඩනැඟිය යුත්තේ සමාජය සමස්ථයක් ලෙස දකින ගමන්. 

එහෙම නොවී අපි පුද්ගල අනන්‍යතා ඉස්මතු කරගන්න ගියොත් බටහිර අධිරාජ්‍යවාදයට යටත්වෙලා ඉන්න අපට ඔවුන් මෙහෙම කියයිඃ හරි සිංහල මිනිස්සුන්ට තමන් සිංහලයෝ කියල ප්‍රකාශ කරන්න අයිතියක් තියෙනවා. ඒක ඔවුන්ගේ පුද්ගලික අයිතියක්. නමුත් ඒ පුද්ගලික අයිතිය වෙනත් අයෙකුගේ පුද්ගලික අයිතිය උල්ලංඝනය කරන්න බැහැ. ඒ කියන්නේ අන්‍ය ජාතිකයන්ටත් ඒ අයිතිය තියෙන්න ඕනෙ. ඒ විතරක් නෙවෙයි වෙනත් ජාතියකට තියන අයිතියත් සිංහලයාට තියෙන අයිතියත් එක සමානයි. දැන් බටහිර උගත්තු මෙහෙම කිව්වහම ඒ සංදර්භය තුල ඊට විරුද්ධ තර්කයක් තියෙනවද? නැහැ. අන්තිමේට මොකද වෙන්නෙ? අපි බටහිර සංස්කෘතියට අවශෝෂණය වෙලා ඔවුන්ගේ දේශපාලනයට යටත් වෙනවා. අපිට ඉතුරු වෙන්නේ සිංහයාගේ ස්ටිකර් එක විතරයි.

අපි සිංහලයන් වශයෙන් හෝ අවශ්‍යනම් ශ්‍රී ලාංකිකයින් වශයෙන් හෝ සාමූහිකත්වයක් ගොඩනැඟිය යුතුයි. ඒ සාමූහිකත්වය පුද්ගලික අනන්‍යතා මත නොවෙයි සමාජය සමස්ථයක් ලෙස දකිමින් ගොඩනැඟිය යුතුයි. එවැනි සාමූහිකත්වයක් සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතිය පදනම් කරගෙන ගොඩනැඟිය හැකියි.

1 comment:

  1. අපි ඉන්න තීරනාත්මක අඩිය අනුව ප්‍රභල ජාතික පිබිදීමක් අවශ්‍යයි. ඒත් පරෙස්සමෙන් සිහිකල්පනාවෙන්. ඇත්තෙන්ම අපේම ජාතික චින්තනය මත පදනම්ව ඊට එකඟ සියල්ලන් එක්කාසු කරගෙන වෙන්න ඔනේ.

    ReplyDelete