Tuesday, January 13, 2015

මැද මාවත

ජනාධිපතිවරණයෙන් පසු මෙරට පිහිටී ඇත්තේ බටහිර ලිබරල්වාදී දේශපාලන වාතාවරණයකි. එනම් බටහිර ලිබරල්වාදී මත දරන දේශපාලකයින්ට, න්‍යායාචාර්යවරුන්ට හා ඔවුන්ගේ අනුගාමිකයින්ට මෙරට දේශපාලන බලය හිමිවී ඇත. ඉදිරියේදී තව බොහෝ පිරිස් මේ ලිබරල් කරත්තයට ගොඩවනු දැකීමට හැකිවෙනු ඇත. ගැමියෙකුවූ මෛත්‍රීපාල සිරිසේන මහතා බටහිර ලිබරල්වාදී අදහස් දරන්නේද යන්න මෙහිදී වැදගත් නොවන්නේ අද සැකසෙමින් පවතින දේශපාලන වාතාවරණය ඒ මහතාගේ නිර්මාණයක් නොවන බැවිනි.

ලිබරල්වාදය බටහිර සංස්කෘතියේ අනු සංස්කෘතියකි. ඔබාමා මහතා ප්‍රථම වරට ඇමෙරිකාවේ ජනාධිපතිධූරයට පත්වූයේ ඊනියා යහපාලන රැල්ලට සමානකම් දරන එරට තරුණ ලිබරල්වාදීන්ගේ රැල්ලක් මතිනි. නමුත් එය දේශපාලන බුබුළුක් පමණක් විය. අද වෙනවිට එහි කොන්ග්‍රස් සහ සෙනෙට් සභාවල බලය උසුලන්නේ ලිබරල්වාදයට ප්‍රතිපක්‍ෂ වන බටහිර සංස්කෘතියේ තවත් අනු සංස්කෘතියක් වන කොන්සවේටිව් මත දාරීන් විසිනි. ඇමෙරිකාවේ සාමාන්‍යයෙන් ලිබරල්වාදී අදහස් දරන්නේ විශ්ව විද්‍යාල ආශ්‍රීත තරුණ උගත් පිරිස් වන අතර සාමාන්‍ය වශයෙන් ගත්කල එරට සමාජය තුල ලිබරල්වාදීන්ට සැලකිය යුතු දේශපාලන බලයක් නැත. ඔබාමා බලයට පත්වීම දේශපාලන බුබුළුලක් ලෙස සැලකිය හැක්කේ ඒ නිසාය.


මෙරට ලිබරල්වාදීහු බටහිර අනුකාරකයෝය. ජවිපෙ ඇතුළු සුළු වාමාංශික පක්‍ෂද, රනිල් මංගල රාජිත චන්ද්‍රිකා වැන්නවුන්ද මෙරට දේශපාලනයේ අඩු වැඩි වශයෙන් බටහිර ලිබරල් මතවාද දරන්නෝ වෙති. ඔවුහු පොදුවේ ජාතිය සහ සංස්කෘතිය යන සංකල්ප ප්‍රතික්‍ෂේප කරති. ඒ නිසා ඔවුහු මෙරට සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතියට විශේෂ තැනක් හිමිවිය යුතුය යන්න ප්‍රතික්‍ෂේප කරති. කොටි ත්‍රස්තවාදය පරාජය කිරීම පිළිබඳව මොවුන් හා මොවුන්ගේ අනුගාමිකයින් දැන් කුමක් කීවද කොටි ත්‍රස්තවාදය පරාජය කිරීමට හැකිවූයේ මොවුන්ගේ මතවාද වලට විරුද්ධව නැගී සිටීමට ජාතිකවාදීන් ප්‍රමුඛ මෙරට සාමාන්‍ය සිංහල ජනයාට හැකිවුනු බැවිනි. අප විසින් ඒ බව තරයේ මතක තබා ගත යුතුය.


නමුත් මහින්ද රාජපක්‍ෂ ආණ්ඩුව කොටි ත්‍රස්තවාදය පරාජය කලද ජාතියක් වශයෙන් අපට බටහිර සංස්කෘතිය ජය ගැනීමට නොහැකිවිනි. එහෙයින් කොටි ත්‍රස්තවාදය පරාජය කිරීමේ ප්‍රතිලාභ වැඩියෙන් බුක්ති වින්ඳේ තම දරුවන් හමුදාවට භාරදුන් සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතියේ ජීවත්වුනු අහිංසක ගැමි ජනතාව නොව බටහිර සංස්කෘතිය අනුකරණය කල උගත් නාගරික මධ්‍යම පංතිය විය. සංස්කෘතියෙන් බටහිර වෙන්නට තැනූ ඔවුන්ට වැදගත්වූයේ පෞද්ගලිකත්වයය. සිංහල බෞද්ධකම ඔවුන්ගේ පුද්ගලික අයිතියක් විය. මමත්වය වඩවන්නක් විය. ඒ නිසා කුට දේශපාලකයින්ටද වෙළෙන්දන්ටද මාධ්‍ය කරුවන්ටද සිංහල බෞද්ධකම ඔවුන්ට මාකට් කල හැකිවිනි. මුස්ලිම් බියක් තිබුනේ මේ උගත් නාගරික මධ්‍යම පංතියටය. ලිබරල්වාදය එක් අන්තයක් විනි නම් මොවුන් නියෝජනය කලේ බටහිර සංස්කෘතියේ ඊට ප්‍රති විරුද්ධ කොන්සවේටිව් අන්තයය. වෙනසකට වූයේ යුදෙව් ක්‍රිස්තියානිකම වෙනුවට සිංහල බෞද්ධකම ආදේශවී තිබීමය. යුද්ධය නිමාවත් සමඟ ඇරඹි ධනවාදී ආර්ථික සංවර්ධනයේ උපරිම ඵල නෙලාගත් මේ උගත් නාගරික මධ්‍යම පංතිය උද්දච්ඡ ලෙස ඊනියා සිංහල බෞද්ධකමක් ආරූඪ කරගනිමින් දේශපාලන බුබුලක් මෙරට නිර්මාණය කලහ. කොටි ත්‍රස්තවාදය පරාජය කිරීමට හැකිවූයේ මොවුන් නිසා නොවන බව අප විසින් තරයේ මතක තබා ගත යුතු අනිත් කරුණය.


මෙරට සාමාන්‍ය ජනයා ගොඩනැගූ ජාතික ව්‍යාපාරය දේශපාලණීකරනයට ලක්කලේ මේ බටහිර ගැති උගත් නාගරික මධ්‍යම පංතිය සහ ඔවුන් නියෝජනය කල අවස්ථාවාදී දේශපාකලයින් විසිනි. මහින්ද රාජපක්‍ෂ මහතාගේ පරාජයත් සමඟම පුපුරා ගියේ ඔවුන් විසින් නිර්මාණය කරගෙන තිබුනු මේ සිංහල බෞද්ධ (කොන්සවේටිව්) දේශපාලන බුබුලය. එහි අළු මතින් දැන් නැගිටමින් සිටිනු පෙනෙන්නේ එහි ප්‍රතිපක්‍ෂය වන ලිබරල් දේශපාලනයය. සුපුරුදු පරිදි බටහිර ගැති තරුණ පිරිස් ඊට ආකර්ශණය වනු ඇත. නමුත් කාලයාගේ ඇවෑමෙන් එය තවද එක් දේශපාලන බුබුලක් වන නොඅනුමානය. එහි පුපුරා යෑම තුල නැවතත් සිංහල බෞද්ධ (කොන්සවේටිව්) දේශපාලන බුබුලක් නිර්මාණය කිරීමට බටහිර ගැති අවස්ථාවාදී දේශපාලකයෝ කැස කවනු ඇත. ජාතික වාදීන් ඔවුන්ගෙන් පරිස්සම් විය යුතුය.


ලිබරල් සහ කොන්සවේටිව් යන අන්ත දෙකම පුද්ගලිකත්වය මත රඳන බටහිර දේශපාලන මතවාදයය. මෙරට සාමාන්‍ය ජනයා මේ අන්ත දෙකෙහිම නොවෙති. කොටි ත්‍රස්තවාදය පරාජය කිරීමට හැකිවූයේ පුද්ගලිකත්වය මෙන්ම සාමූහිකත්වයද එකසේ වැදගත් කොට සලකන සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතියට මිස ලිබරල් හෝ කොන්සවේටිව් අන්ත අතර දෝලනය වෙන බටහිර සංස්කෘතියකට නොවේ. මෙරට සාමාන්‍ය ජනයා නියෝජනය කරන සංස්කෘතිය නිවැරදිව අවබෝධ කර ගතහොත් ඇද වැටී ඇති ජාතික ව්‍යාපාරය නැවත ගොඩනැඟිය හැකිය.

No comments:

Post a Comment